About me: . . . CV . . . WORKs . . . BtS . . . INTERVIEWs . . . REVIEWs . . . IMDb . . . VIMEO . . . LIVING LINES LIBRARY . . . Más filmekről és alkotókról . . . Zenebona

2010. május 29., szombat

DVD: Invictus / A legyőzhetetlen

Olé!

Rájöttem valamire. Úgy tűnik, hogy szeretem a sportfilmeket! Mindig is lételemem volt a mozgás, talán ezért lehet. Clint Eastwood legújabb mozija A legyőzhetetlen egy rögbifilm, de ahogyan A vak oldalban, itt is egészségesen kezelik a sportág bemutatását. Nem írok sokat az élményről, tényleg csak néhány sort.
Öröm van ebben a filmben. Az én egyszerű nyelvemen: népeket egyesítő, fekete-fehér öröm. Mindig is imádtam, amikor sokan összejönnek egy cél érdekében, ahogy egy tömeg felmorajlik, az örömujjongást, vagy az akaratot, ami megfeszül, hogy elérje célját.

Kemény sport a rögbi, ami a mondás szerint a huligánok játéka, de urak játsszák. Olyan játék, mint az amerikai foci, csak védőfelszerelés nélkül, tehát egy igazán őszinte, kemény küzdelem. Ahogy az is kemény, hogy Nelson Mandela 27 évig volt börtönben elnökké választása előtt. Lezárásképp csak néhány sor William Ernest Henley Invictus című verséből, amely a film meséje szerint segítette őt a túlélésben:
"Köszönet néktek, Istenek
Legyőzhetetlen lelkemért.
A sorsom ura én vagyok:
Lelkemnek én parancsolok."

Peter's (that's me) Numbers: 8,2/10
Bravo, Clint! Thanks for Morgan and Matt!

> Invictus Trailer

Nincsenek megjegyzések: