About me: . . . CV . . . WORKs . . . BtS . . . INTERVIEWs . . . REVIEWs . . . IMDb . . . VIMEO . . . LIVING LINES LIBRARY . . . Más filmekről és alkotókról . . . Zenebona

2010. július 31., szombat

The True Story of 'Animated Heaven'


Untitled 11 Second Club Project - August 2010

Nos...
2010 július 31, szombat

Úgy terveztem, hogy ebben a bejegyzésben végigkövetem a most még cím nélküli, nem tudom, milyen eredményt elért, 11 Second Club 2010 augusztusi animációm megszületését.

Épp most értem haza a MOME-ről, ahonnan sikerül B4-es lyukasztott papírt beszereznem (változnak az idők és sajna mostanában már nem is olyan egyszerű papírhoz jutni). Amennyire lehet felkészülök, hogy egyből neki tudjak ugrani a munkának, amint kijön az augusztusi hang. Ezért Vári Robi kollégát már a héten megkértem, készítse elő nekem Norman-t, hogy a 3D karakter átformázását is el tudjam kezdeni, ha kitaláltam, milyen külső illene a szöveghez.
A koncepcióm az, amit már hosszú ideje féltve őrzök (csak BJ-nek írtam meg egy levelezésünk alkalmával, de jó gyerek és nem adta tovább) és amit ti - a jövőbeli olvasókra gondolva - mostanra már nyilvánvalóan láttok:
Hogy egy 2D-s és egy 3D-s karakter beszélget egymással. Ezt az ötletet eddig csak egy animációnál láttam az oldalon, de minden nagyképűség nélkül nem tartom egy kiemelkedő munkának, legfőképp azért, mert nem voltak benne kiaknázva a szituban rejlő lehetőségek.
(Itt persze még nem tudom, hogy párbeszéd vagy monológ lesz az augusztusi versenyen, de ha számításaim nem csalnak, most bizony párbeszédnek kell következnie.)

A koncepció továbbgondolása az, hogy a 2D-s karakter az Animation Mentoros Bishop lenne. De ez még kérdéses, mert már néhány tesztrajzból kiderült, hogy nem egy könnyen rajzolható karakter. Főleg az orrával vannak gondjaim, aminek leginkább csak az árnyék adja a formáját. Egy karakteres orr nélkül még kicsit megfoghatatlan az arca.
Már a júliusi hang is tetszett, de bele kellett törődnöm, hogy nem lennék kész időre az animációval.

Összefoglalva a jelenlegi helyzetet:Van papírom, egy előkészített Norman-m és szétvet az európai munkadüh, hogy valami jópofát alkossak. Remélem, összejön a dolog, és azt is, hogy megihlet az augusztusi hang! Már igazán nincs sok idő a kezdésig:
01 days 10 hours 08 min 24 sec remaining in the July Competition - Preview Sound File


2010 augusztus 1, vasárnap, 6:06
30 days 23 hours 54 min 12 sec remaining in the August Competition - Preview Sound FileÍme, az augusztusi hang publikus!
A részlet a Tranzit a mindenhatóhoz című Albert Brooks filmből van. Valamikor régen még láttam is. A szöveg valahogy így hangzik:

Hang egy: "Hát nem elképesztő? Gondolta volna hogy ez ilyen lesz? Én biztosan nem."
Hang kettő: "Egyelőre nem tudom, mi ez, maga igen?"
Hang egy: "Nem... Azt hiszem nem."

7:02
Hát egyelőre nincs sok ötletem...
Most csak ennyi: A Mennyországba érkezve az idős Bishop nénike és a nemrég elhunyt Michael Jackson szétnéznek és elámulnak a sok animációs film karakter láttán, akikről eddig azt hitték, hogy élnek.
(Valakit meg kell kérdeznem, hogy ismert karaktereket felhasználhatok-e a versenyen...)
7:46...
Ötletek: Az idős hölgy rajzolt lesz, Bishop bőrében, a férfi pedig 3D-s és a Power TV-s promóteremként szólal majd meg egy golyó ütötte lyukkal a halántékán (ami csak a jelenet végén látszódna). Teljesen átlagos karakterek. Akiket bámulnak, mind ismertek, ismert animációs figurák, akikért rajonganak.
Csak persze elég húzós lenne mindegyiküket meganimálni...
7:53...
...Hacsak nincsenek homályban kicsit ezek a karakterek, mert az idős hölgy már rosszul lát és az ő szemszögéből mutatnám az utolsó jelenetet. Akkor talán használhatnék nevesebb arcokat is jogsértés nélkül.
8:02...
Ha egy szép kerek történetet szeretnék, akkor a legelején még Szent Pétertől bebocsájtást kapnának a Mennyek országába, aki talán szintén 3D-s lenne. Mindezt nagyon röviden, egy hatalmas kapuval, emelvénnyel, szárnyakkal - ilyesmikkel...

12.08
A háttérre néhány lehetőség:
- Mennyország az égbe nyúló végtelen lépcsősorral, vakító fénnyel.
- A helyszín egy teljesen furcsa, animációs belvárosi utca kereszteződés, számtalan ismert Disney és egyéb animációs karakterekkel.
- Vagy, ezt tovább gondolva, 11 Second Clubos nyertes karakterekkel. (Hmm, ez nem is rossz ötlet...)

Kukka, kukka és megvan a befutó...

16.00
Képek és ihlet után kutattam a neten. Végignyálaztam (tényleg!) az Animation Backgrounds gyönyörűséges oldalait háttereket és hangulatot keresve. Illetve Bishop után néztem, hogy jobban megfigyelhessem a karakterét. Íme néhány Bishop montázsom:

17.40
Kicsit foglalkoztam Norman átformálásával is. Kezd Power Man-es külseje lenni, szinte már csak a pajeszon és az orron kell finomítani:

20:46
Egy kis dinnyézés és levegőzés után elkészült az első vázlat a plánozásra. Egészen biztosan szépséges hátterekre lesz szükségem, hisz ez egy gyönyörű, mennyei hely! Már meg is van a jelöltem erre a feladatra. - Most pedig bedobok egy filmet éjszakára. Jóccakát!


2010 augusztus 2, hétfőJelenleg így állok:
Ma felvettem a kapcsolatot a tehetséges és hátteres Varga Petrával; felhívtam Vócsa Atit, hogy felderítsem, digitálisan össze tudná-e fűzni nekem a 2D animációt; illetve megkérdeztem Siklósi Szabi cimborámat, hogy tudna-e segíteni a bevilágításban és az utómunkában. Hál' Istennek nem nyaral egyikük sem mostanában! Egyedül az utómunka és bevilágítás megy majd szívességből. a többivel kapcsolatban mindenkivel meg kell beszélnem a kompenzációt, hogy így mondjam.
Jó dolog szervezkedni! Pörög az agy, hogy minden klappoljon és határidőre meglegyen a meló. Remélem, össze is fog jönni!
Petrával holnap beszéljük meg a részleteket a tervezett 3 háttérrel kapcsolatban. Az előbb kaptam meg Gabányi Anditól a levelem angol fordítását, amiben 2 fontos kérdést szegeztem Eric Scheur-nek, a 11 SC adminisztrátorának. Nevezetesen, hogy jogot sértek-e azzal, ha az Animation Mentor-os Bishop-ot rajzolt formában felhasználom, illetve ha szerepeltetem a jelenetben Mickey Egeret, mint ismert Disney karaktert (aki Szent Péterként tűnne fel egy pillanatra).
Ma a szervezésen kívül nem sok mindent csináltam.

Hopp, és úgy tűnik, a cím is megvan:
Animated Heaven
...

29 days 09 hours 14 min 32 sec remaining in the August Competition


2010 augusztus 3, keddAz anyaggyűjtés eredményei: Idős hölgy referenciák és montázsok. Az ismertebbek az Upból és a The Lady and the Reaperből.
És kiválogattam a vasárnap gyűjtött hátterek közül a legfontosabb referencia képeket, hogy Petrának is legyen valami elképzelése az általam megálmodott Animációs Mennyországról. Ezeket Te is megtekintheted ITT, nem is olyan messze.


2010 augusztus 3, kedd

Hehejj! Tegnap írtam Eric-nek két fontos kérdéssel kapcsolatban és már meg is érkezett a válasz! Íme (egyelőre angolul):

Hey Peter,

Good to hear from you. :)

I appreciate you asking these questions-- I only wish I had the authority to answer them. I don't know the legal right or wrong of using either Bishop or Mickey Mouse.

If it were me, I would consider looking for another character besides Bishop. I know that AnimationMentor has been edgy about folks using rigs that look like theirs, and I believe that this would extend into the 2d world as well. Even if the animation were beautiful, I believe that they would only want the Bishop character associated with their students. You would likely run into problems if you ever wanted to show the piece you animated. I would advise designing another character.

As for Mickey Mouse, that sounds a little less risky. However, you may be able to ease the risks further if you design a character that is ALMOST Mickey Mouse. Animators do this all the time. Look at the times that Mickey Mouse has shown up in episodes of the Simpsons, for example. The character design is different enough to not be property of Disney, but still recognizable as representing Mickey. Here's a thought: instead of animating Mickey Mouse as St. Peter, what if you design the character that Mickey Mouse was BASED on. The Platonic Mickey Mouse, so to speak. :)

I hope that this isn't too discouraging. I know what it's like to be excited about an idea and then have someone say that you should try something else. In this case, however, I believe it would be for the best.

Good luck with your animation. If you'd care to share any of it with me when it's done (or even in progress), I'd love to see it!

Cheers!

- Eric


A válasz igazából meglepett, mert inkább arra számítottam, hogy Mickey Egér jogaival lesz több gondom.

Sikerült egyeztetnünk a háttér koncepcióját Petrával, aki már el is kezdte a munkát.
Továbbra is tanulmányozom Bishop-ot. Ismét 2 montázs:
Napi összegzés:
Ma elkészült a Power Man jelenet (3-as) blokkolt verziója. Illetve megint írtam Eric-nek a Bishop kérdést továbbfűzve, amihez mellékeltem egy rajzot, az általam elképzelt Bishop-nénikéről:
Várom a jóváhagyását. Amúgy ha nincs jobb ötletem, kihagyom a mostani versenyt.
28 days 07 hours 08 min 38 sec remaining in the August Competition


2010 augusztus 4, szerdaNapi összegzés:
Petra elküldte az első színvázlatokat, melyek egyszerűen mesések:
Egyeztettünk, hogy melyik irányba kellene tovább haladnia, ami röviden az első és utolsó vázlat kombinációját jelenti.
Ma reggel még küldtem Eric-rek egy újabb karakter vázlatot és estére a következő válasz érkezett tőle:
Hi Peter,

I really like the design of Old-Lady Bishop! I also really like your concept for the piece.

Since I'm not an authority on this kind of copyright law, I think I've given you the best advice I can. I have no idea if I'm even close to how it will be received, so I can only say: go cautiously.

But I do really like your ideas, and I think that if you present them as you explained them to me, it will be clear and no one would take offense at them. I think it helps that Bishop is Bishop for a _reason_ and not just a character design for the sake of needing a character design. :)

Go forth! Do it! And good luck, sir! :) I look forward to seeing the finished piece.

- Eric


Szabival folytattuk Norman átgyurmázását a gyanús ábrázatú Power Man-né:


2010 augusztus 5, csütörtökTyúú!! Para a levegőben!
Ma volt a júliusi verseny eredményhirdetése! És a nyertes 2D-s lett! 7 kemén hónap után ismét! Háhá! Rámjött egy kis verseny para és valahogy jó érzésem van ettől az eredménytől. Össze kell kapnom magam, hogy meglegyek jó minőségben a melóval!
Petra küldött egy újabb csodás színvázlatot:
Én a magam módján így reagáltam rá:
Letisztult 3D Power Man fizimiskája. A mikrofon és mimika nélkül így fest:
Jelenetről jelenetre mindent összeírtunk Szabival, hogy milyen kiegészítőkre lesz szükség a teljes munkához (mikrofon, lőtt seb nyoma, stb.). Ő kicsit jobban parázik a dolgon, mint én, de örülök, hogy a szívén viseli a dolgot.

Hopá... Egy kis gikszer a Mayában importálás után.


2010 augusztus 7, szombat
Ma nem haladtam olyan jól, mint terveztem.
Elmolyoltam a karakterek jeleneteinek beállításával (a lépcső helyzetét egyelőre nehéz eltalálnom), hogy Petrának nehogy rossz háttérvázlatokat adjak meg.

Illetve újranéztem a referencia videókat, de nem tetszettek, ezért délután újból nekifutottam a felvételeknek, illetve a szájállásokról is készült felvétel:



Kapu terv az első háttérhez:

2010 augusztus 8, vasárnap

Egyszerűen nem volt eredeti ötletem a kapura, de egy régi jó barátom egyszerű és nagyszerű nézőpontból világított rá az Animációs Mennyország kérdésére. Így megszületett a következő vázlat:
És Petra egy korábbi találata ugyanerre a témára:

Elkezdtem a 2D animáció pózolását. Közben újabb színvázlatok érkeztek, a vidámpark ötletével:
Vázlat Norm köpenyéhez:


2010 augusztus 10, kedd

Letisztultak a beállítások.
Szabitól kértem egy lépcsőt a háttér-vázlat alapján, így végre le tudtam ellenőrizni, hogy mi fog látszódni belőle az elképzelt beállításokban :A háttér is formálódik:


2010 augusztus 11, szerda
Az idős hölgy megmozdul: Megszületik az első mozgáspróba a 2-es jelenetre. (Ezt utólag sajnos nem tudom mellékelni, mert hamarosan nagyon el fog szállni a Firkám - de erről még egyelőre nem tudok.)

Árnyék tesztek a kompozíció miatt egy 3D Norman öreglány vázlattal:
A munkának a helye:


2010 augusztus 13, péntek
Úúú, már csak: 18 days 12 hours 31 min 48 sec remaining in the August Competition

Egy kis izgalom! Éppen kajálok az első jelenet animálása közben. A Firkámban kifagyott a file, amibe a mai mozgáspróbát felvettem. Többé nem nyitható meg, finito. De milyen jó, hogy a tegnapi verzióban megvan a lista!
Lassan a hónap feléhez érünk. Hogy elrepült ez a két hét...

Első verzió a 2-es háttérre és színteszt az idős hölgyre:


2010 augusztus 14, szombat

BG 02 B kéhéhéhész!
Valamint színteszt Power Man-nel.


2010 augusztus 15, vasárnap

BG 02 A kész! Hohó!!
És tervek a utolsó háttérhez:
16 days 06 hours 43 min 15 sec remaining in the August Competition


2010 augusztus 17, kedd

Ma találkoztunk Vócsa Atival, hogy beszélgessünk a 2D jelenetek digitális összefűzéséről, első körben persze, hogy érdekli-e a dolog egyáltalán. Én egy pohár Drehert ittam, ő egy hosszúlépést. Tetszik a hozzáállása a munkájához és sikerült megegyeznünk a közös munkáról!
A találkozó után rohantam lyukasztott papírért Szatmári Ottó Masterhez.

És a harmadik háttér Petrától:
Közben visszatértem a gyökereimhez és elkezdtem letisztázni, azaz kihúzni (kulcs-fázis) az animációmat. Egyelőre a szájállások megrajzolása nélkül, mert attól még mindig reszketek és dermedek.


2010 augusztus 18, szerda

Színteszt az idős hölgyre:
Norman kellékek: mikrofon, golyó ütötte lyuk és a meghatott könny:
Legelső bevilágítás tesztek Szabitól a 3-as jelenetre:

És a kapu végleges, egyszerűsített vázlata:Ez egy termékeny nap volt. :)


2010 augusztus 19, csütörtök

Erre a napra csak így, utólag tudok tisztán reagálni. Tehát most, hogy írok, már péntek van.

19-e maga a mélypont, a teljes szétcsúszás!!
Miután letisztáztam a kulcsrajzokat, be is fázisoltam az animációt, tehát, a szájak híján, be is fejeztem a 2-es jelenetet. Ezt csináltam hétfő óta, turbó tempóval, kevés alvással. Felvettem, megnéztem mozgáspróbán és kivert a hideg veríték: Szar volt az egész!! Teljes káosz és kétségbeesés!
Nem is tudom, hogy a lóf@#omban gondoltam, hogy előbb letisztázom az összes rajzot és aztán rakom rá a szájakat! Nem csoda, hogy ráb@#tam... - A&#*ß@@!!

Tehát előlről kell kezdenem az egészet! Miközben folyamatos őrlődésben vagyok, hogy még érdemes-e folytatni egyáltalán. Meg leszek-e vele időre...
A Firkám folyamatosan kifagy és amikor megpróbálok elég tárhelyet felszabadítani neki a gépemen, véletlenül törlök egy Firka tartozékot. Telepíthetem újra a programot. - Ezúton gratulálok magamnak ezen lépéseimhez!
Totális mélypont. Többször lemondva az egészről.

Közben kapu teszt Szabitól:


2010 augusztus 20, péntek

Tegnap tehát újrakezdtem az animációt. Még mindig csak az első jelenetnél járok, de, csodák csodája, egész jól haladtam!
Petrától pedig megkaptam a utolsó hátteret végleges formájában! Királyság! A napi első és utolsó verziók:
A helyszín rögzítése:



2010 augusztus 23, hétfő

09.38
Ebben a szent minutában húztam rá az utolsó árnyék vázlatot az öreglány első jelenetére. Minimál alvással 3 és fél nap alatt sikerült újrarajzolnom az egészet (szájakkal, fázis vázlatokkal és az árnyékrétegekkel együtt).
Na, nyomás kicsit melókázni a hivatalos munkahelyre!
08 days 20 hours 22 min 12 sec remaining in the August Competition

22.18
Norman 3-as jelenete jelenleg nagyjából 70%-os állapotban van! Ennek örülök! Az immunrendszer kezd gyengülni, de még van esély időre szállítani a kész animációt!


2010 augusztus 24, kedd
01.04
Épp alszok. Ezt a háttér tesztet Szabi küldte a jelzett időpontban.



09.30
Találka Bóta Tündével, akinek átadom az első jelenetet (2-es) kulcs-fázisra.

És az első referencia videó az öreglány utolsó jelenetéhez (4-es):


2010 augusztus 25, szerda

Csodásan haladtam az idős hölgy második jelenetével (sc. 04.)! A mai napon meganimáltam majdnem az egészet, csak a vége csodálkozó szemkimeresztés maradt hátra.
A mélypont után ez egy igazán kellemes, eredményes nap!


2010 augusztus 26, csütörtök




16:36
Egy kis alvás és szöttyögés után kész a 4-es jelenet. Hatra viszem Tündének, akitől máris megkapom a 2-es jelenet kihúzott változatát...
...Utána rohanok a rajzokkal Atihoz kifestésre és a rétegek összepakolására (útközben le kell csekkolnom a jelenetet, hogy minden apró részlet a helyén legyen).
És egy kis felvezetés a verseny előtt: A 11 fórumán jelzem, hogy ismét jelen vagyok!
05 days 13 hours 21 min 24 sec remaining in the August Competition


2010 augusztus 27, péntek

Az első végleges színtesztek! - Tyúúúúú!!
Vócsa Atitól megkaptam a 2-es jelenet kifestett és kivágott rétegeit! A Fusion már alig várja, hogy fogadja őket!
(Az uccsó egy plusz kontúr réteg, mert elég vékonyka lett a kihúzás. Persze az én hibámból.)


2010 augusztus 28, szombat

Ma ismét szülinapom van!
Ennek örömére Norman jelenetét (3-as) befejeztem!
Szabi összerakta a nénikét. Háttér előtt a rétegek egymásra pakolva.
És a Szabi által javasolt szemkápráztató színkorrekció, ami, mondhatom, nagyon jól sikerült!

Az idős hölgy összepakolt renderei. Végre, egy rétegen, összeheggesztve megszületett özvegy Mentorné!
03 days 18 hours 55 min 57 sec remaining in the August Competition


2010 augusztus 29-30, vasárnap-hétfő

Norman összes jelenete kész! Az öreglány melletti minimál kar-/testmozgásokat is beleértve.

Vészesen fogy az idő! Jelenlegi állás szerint a maradék napokon a tervezett 5 jelenetből 3-at kell befejeznünk ahhoz, hogy eredményesen induljak a versenyen. Egy kicsit foghíjas lesz a történet, mert nem látjuk, hogy mit néznek annyira a szereplők, de örülök, ha csak ezekkel is megleszünk!
A hajtás legfőbb jellemzői: a monitorok és az éjjeli lámpa fénye, az egér szüntelen kattogása, folyamatos egyeztetések és technikai mellékhatások és néhány becsúszó cigi (de visszaszokásról persze szó sincs).

Ruha korrekció a 3-as jelenet árnyék rendere előtt:


* * *


Nos...
...Kész vagyunk!
Ez hihetetlen!! A feltöltés megtörtént! Fhu... A szájakra még ráfért volna egy alapos javítás, de nem bolygatom a dolgot. Örülök, hogy fent van a 3 jelenet egyben! Több, mint egy nap maradt a verseny bezárásáig. Ilyen korán még egyszer sem sikerült befejezni a munkát.
Az eredményt meg majd látjuk.
01 days 04 hours 55 min 57 sec remaining in the August Competition


* * *


2010 szeptember 6
Parapamm!

Subdi-bubdi, mekkvan az eredmény! Itt írtam róla pár sorral többet: itt-itt-itt.
Subiizé...


* * *


2010 szeptember 13
Najakkor!
Egy hét pihizés és betegség közeli állapot után nekiugrok a javításoknak! Amit lehet újra animálok.
Isten áldja Amerikát és hajrá nekem! Hopp, a monitoromon épp egy ilyen Normant látok:


* * *


Új Norman bevilágítás tesztek Szabitól.
Teszt az első jelenet rétegmozgatására, ami szinte tökéletes!

A szájállások és egyéb apróságok javítása:

És az első stáblista teszt egy képkockája.
Új ruha próbák.






* * *




2010 október 01-22

Egy kis köztes betegszabadság. Torokgyulladásra szedett antibiotikumra jelentkező gyógyszermérgezés infúzióval és sok-sok izgalommal.




* * *




2010 október 25-
Visszatérés!
Szabival összeültünk, hogy összerakjuk végre a HD, rendezői változatot.
Innentől ömlesztve néhány forgatási kép.

Kezdés az első jelenettel, először Nuke-ban...
...De a felhőkön látható, hogy hiába dolgoztunk, ezért kicsivel később ugyanitt járunk, csak már Fusion-ben. (Egy szakértő másnap elárulta az egy gombnyomásos választ a felhő problémára.)
A karakterek nagy figyelmet és koncentrációt igénylő, precíziós háttérre illesztése.
Közben még sutyiban egy láthatatlan árnyék réteg render újból:
És a jelenet többi (festett) rétege, ahogy említettem már, a tehetséges Varga Petrától:
Bepillantás az uccsó jelenet Maya file-jába.
A hang szeletek jó időben, jó helyen.

És maga a cél épület. A béke szigete, vagy ha úgy tetszik, kastélya.


Hmm, azt hiszem, nagyjából minden fontosabb részletet közöltem.
A viszontlátásra!
- Na, nézzük csak, milyen hang van ebben a hónapban...


1 megjegyzés:

Szigeti Attila írta...

Alapos "making of" lett, köszi!