About me: . . . CV . . . WORKs . . . BtS . . . INTERVIEWs . . . REVIEWs . . . IMDb . . . VIMEO . . . LIVING LINES LIBRARY . . . Más filmekről és alkotókról . . . Zenebona

2011. április 26., kedd

YouAnimator Interview, Part 2 - 'The Animator Prepares: Unique Workflow to Make It Magical'


















...Again. :)

Supp-suppidupp!!
A YouAnimator kedvel engem, ezért (ismét) megkérdeztek, az aktuális 11 Second Clubos Chatty Cathy Pinocchiom elkészítéséről.
Ennek én örültem a legjobban, mert álmaimban sem gondoltam volna, hogy 3. helyezettként valaha interjú készül velem. :D


You
Animator: A YouAnimatoron nemrégiben meginterjúvolt magyar animátor, Nagy Péter márciusban ismét versenyben volt a 11 Second Clubon. Péternek még 2009-ben sikerült nyernie a 2D-s Power TV Promoval és ezúttal 3D-s munkával sikerült felkerülnie a dobogóra és harmadik helyezés ért el. Ezen felbuzdulva kérdeztük legújabb munkájáról.

Hogyan kezdtél neki a versenynek? Hogy jött az ötlet?
Some of you may remember a recent interview with talented Hungarian animator, Peter Nagy. Peter submitted another 11 Second Club entry in March. Back in 2009, he won with a 2D entry called “Power TV Promo,” and this time he took 3rd place with his 3D work. YouAnimator contacted Peter to find out about his latest 11 Second Club work.How did you decide to enter the competition again? Where did the idea come from?

MeAnimator: A 11 Second Clubon, a nyertes Power TV Promo után, még egyszer szerettem volna jó eredményt elérni 3D-ben is. Most márciusban szerencsésen úgy álltak együtt a csillagok, hogy a munkám mellett bele tudtam vágni a versenybe. Amikor meghallottam a szöveget, arra gondoltam, hogy egész jól passzolna hozzá egy marionett bábus animáció. Ezután jött, hogy a beszélgetőpartner lehetne Pinokkió, csak itt 3Dben szerepelne. Ezt egy érdekes alapnak találtam; ez volt a kiindulópont. Az eredeti, 1940-es rajzfilmben egy kocsmában van a szamárrá átváltozás jelenete. Itt 'rossz arcok' közé keveredik az ártatlan kis Pinokkió, így lett a helyszín a kocsma és, sarkosítva a szituációt, ezért mondja a monológot maga az ördög.
After my winning entry, Power TV Promo, I wanted to succeed in 3D as well. I think all the stars aligned just perfectly in March, my work-load wasn’t too busy leaving me enough time to focus on the competition. When I first heard the soundtrack I immediately thought of a marionette-type animation that would fit this concept very well. Then my next thought was: Maybe we could have Pinocchio as the other participant, only in 3D here. This was the starting concept. In the original, 1940-movie Pinocchio turns into a donkey in a bar. The poor guy gets mixed up with some shady characters there – so I decided that I create a bar for the backdrop. And, to build on this concept, I decided to have the devil say the monologue.

YouAnimator: Mi alapján választottad ki a karaktereket és miért épp ezekkel a rig-ekkel dolgoztál? Hogyan született meg a 3D-s Pinocchio?
How did you select the characters, rigs? How did you create the Pinocchio rig?

MeAnimator: Most nem tudtam időt fordítani arra, hogy új karaktereket találjak ki, új dizájnnal. A Norman riget már többször mozgattam és a legjobb free rig, akivel eddig dolgoztam. Mivel már belőle is többféle verzió letölthető, az ördög karaktert választottam Steve Martin hangjához. A 3D-s Pinokkió elkészítése már egy kicsit hosszadalmasabb feladat volt. Hozzá is egy Norman variációt használtunk, egy fiú karaktert, de a rig-nek csak a testét használtuk fel és készítettünk hozzá egy új fejet. Ez egyszerűbb megoldásnak tűnt, mint átmodellezni a fiú fejét és nekem elég volt az animációhoz, ha a szemeket és a szemöldököt meg tudom mozgatni. Miközben Pinocchio elkészítését koordináltam, lassan meganimáltam az Ördög nagy jelenetét.
I didn’t have time to create new characters with brand new designs. I had worked with the Norman rig before; it’s one of the best free rigs in my opinion. You can find many different versions of Norman – I selected the devil version for Steve Martin’s voice. As far as Pinocchio goes – it was a longer process: We also used a Norman version – a boy character – but we only used the body, and we created a new head for it. This was a simpler process than re-modelling the boy’s head. And all I really needed was to be able to move the eyes and eyebrows. While the Pinocchio rig was worked on, I could focus on animating the devil.


YouAnimator: Hogyan építesz fel egy mozdulatsort? Mik a módszereid? Beszélj egy kicsit az animációs munkafolyamatról.
How do you build up a scene? Tell us a bit about your workflow.

MeAnimator: Mindig tartok egy kicsit a lipsync-től. Az animálást most azzal kezdtem, hogy egy részt megcsináltam a lipsync-ből, csak hogy a nehezéből letudjak valamennyit. Nem ezzel szoktam kezdeni, de miután elkészült ez a rész, kicsit megnyugodtam. Ezután következett a pózolás, de nem blokkoltan, hanem hogy folyamatos mozgásban lássam a karaktert: felvázoltam a fő mozdulatokat. Majd ezek után jött a letisztázás, a részletek kidolgozása és a maradék lipsync is. Ez a munkafolyamat gyártási körülmények között nem annyira működőképes, és én is azt javaslom, hogy érdemes pózolással kezdeni. De mindenki máshogy dolgozik és tulajdonképpen a végeredmény a lényeg.
A monológot 4 részre lehetett bontani, ezeken a részeket tisztáztam le külön-külön, egymás után (nem akartam megvágni a nagy jelenetet). Számtalanszor átgyúrtam egy részt, csak utána léptem a következőre. Ezek után tisztáztam le az átmeneteket, mert egybe nézve még külön életet éltek a letisztázott részek. Mindezek után következett az egész animáció érzelmi ívének csiszolása.
I am always a little afraid of lipsync. So this time I started with lipsync so I could have that difficult part behind me. This is not usual, but after that part was done, I felt more at ease. Then I “started” with posing – but I didn’t block it out in stepped mode, I wanted to see a continual movement, so I went straight ahead with the key poses. Then I cleaned it up and started adding a lot of the details. Finally, I polished the lipsync. In a production (studio) environment, this workflow really wouldn’t work very well. There I would recommend everyone to start with posing. But, in reality, everyone works differently – and the final result is the most important. The monologue can be broken into four parts – and I worked from part to part. I worked over one part countless times – only then did I move on to the next part. Then I made sure that there was a good transition from one part to the next – because they tended to look different. Finally, I made sure that the complete animation had an “emotional arc” as a whole.

YouAnimator: Követted az eredeti monológ mozdulatait? Mi az, amit te adtál hozzá a karakter mozgásához?
Did you follow the original movie’s movements?

MeAnimator: Sosem bírom ki, hogy ne nézzem meg az eredeti felvételt. Steve Martin játékát ugyanannyit használtam, mint a sajátomét. A lipsync-et egy az egyben lemásoltam róla. Persze az animáció szabályai szerint ki kellett hangsúlyoznom bizonyos szájállásokat. Viszont ezen felül nem követtem a többi mozdulatát, a többit már a magamról készített videók alapján animáltam.
Az animáció egy összetett folyamat. Én a referencia felvételeket készítésekor sokszor eljátszom a jelenetet. Ezután már alig várom, hogy megnézzem az összes felvételt és elkezdjek szelektálni: Kidobom a felesleget és összevágom az általam legjobbnak látott részeket. Itt elég kritikusan kell bánnom magammal, ami jópofa dolog. :) Az önkritika az animációnál is egy elég fontos tényező.
I am not strong enough not to watch the original movie. I can’t help it! So some are Steve Martin’s movements and some are mine. I basically copied his lip-synch. Of course, I emphasized a few mouth shapes based on the principles of animation. The rest is completely me and my own reference video. As anyone who does animation knows that it’s a complex process. I create a lot of reference videos; then I hurry to start selecting the ones I like and I throw the rest away. (It’s hard because I need to critisize myself – who likes to do that?) I cut the pieces together into one.


YouAnimator: Kik segítettek neked a munkában és mennyi időbe telt összerakni az animáció végleges, HD verzióját?
You certainly didn’t do the complete animation by yourself. Who was your team?

MeAnimator: Én animáltam a karaktereket, de mivel nem vagyok modellező, megkértem Hostyánszki Péter kollégámat, hogy segítsen nekem a propsok elkészítésében, illetve a Pinocchio modell véglegesítésében. A bevilágítást, rendert, utómunkát és Pinocchio arc rigjét pedig Vári Róbert barátomnak köszönhetem. Ő márciusban kezdte tanulni a Houdini-t és ez a kis projekt épp kapóra jött neki a program tesztelésére. Az animáció (a munkám mellett) nagyjából 3 hétig készült, az ördög jelenete már egy héttel a határidő előtt végleges formájában volt, hogy maradjon idő a bevilágítás tesztelésére. A versenyre a 11 second club képméret szerint készültünk (560x316). És a leadás után kezdtük a HD renderelést, ami mindennel együtt, a hangot és a szöveges keretet is beleértve, még 2 hétig készült.
You need a good team to make you look good! I was the animator, but I am not a modeler so a friend of mine, Peter Hostyanszki helped me with all the props and the finalization of Pinocchio. Lighting, render, post-work and the face-rig were done by another friend of mine: Robi Vari. He’s recently started learning Houdini and it really came in handy for this project. The complete animation took me about 3 weeks (I of course have a real job too), and I was done a week before the deadline which gave me enough time for lighting, etc… After we submitted the piece to the competition, we spent another 2 weeks on the HD work.


YouAnimator: Tetszik a fokozatosság az ördög játékában. Az elején még szinte bátortalanul pillant oldalra, de a végére egészen bepörög mérgében. Ügyeltél erre a folyamatra?
I like the progression in the devil’s acting. First, he seems rather shy as he glances to the side – and gets angry by the end. Tell us about this process.

MeAnimator: Ez már akkor jött, amikor a videó referenciát készítettem magamról. A feljátszások közben lett az ördögnek egy ilyen érzelmi íve. Az elején még nem elég bátor, hogy leszidja Pinokkió-t, hisz ő mégiscsak egy elismert animációs figura :), de a jelenet végére összeszedi magát. Az érzelmi váltásokat és a fokozást mindig szeretem egy jelenetben. Nagyobb kihívás volt számomra, hogy részeges karaktert adjak Pinokkiónak. A részegek folyamatos mozgásban vannak, egyfolytában imbolyognak, keresik az egyensúlyt. Ha kicsit is tovább áll a karakter, máris oda az illúzió.
This really came from the reference videos of myself. This is the “emotional arc” that works so well. In the beginning he doesn’t seem to have the courage to “chew out” Pinocchio (after all, he is a famous character, isn’t he?). By the end of the scene, however, he really gets his anger out. I absolutely love emotional reversals or progressions in movies. Now, to be honest though, the bigger challenge for me was to give Pinocchio a touch of “drunkenness.” Drunk people (I don’t know if you know this) are in constant motion as they’re looking to balance themselves. If Pinocchio were to stop this constant motion – we would lose the illusion.

YouAnimator: Az animációban melyik rész okozott neked nehézséget?
What part in the scene was the hardest to animate?

MeAnimator: Furcsán hangozhat, de a legnehezebb az volt, hogy mozgatás közben mozdulatlanul tartsak egy testrészt. Arra gondolok, amikor Mr. Devil könyököl az asztalon, de közben magyaráz a karjával, dőlöngél a felsőtestével és minimálisan a vállait is mozgatja. Ezeknél a részeknél csak kockánként beigazítva tudtam egy helyben tartani a könyököt. A utolsó simításoknál került még a karra, egy könyök-javító is (azt hiszem, ez egy új fogalom), mert belelógott volna az alkar és könyök az asztal lapjába.
Amikor kész van egy animáció, eszünkbe se jut, hogy milyen problémák adódhattak munka közben. :) De épp az a lényeg, hogy nem is szabad, hogy ezeknek nyoma maradjon.
Well, it may sound strange to some, but I found it difficult to keep certain body parts steady. When Mr. Devil talks, his elbow is on the table, but the hand is gesturing and his upper body is leaning back and forth. I really needed to adjust his elbow frame-by-frame to get it to stay on the table. In fact, I had to add an “elbow-modifier” (that’s not a real term) otherwise that elbow would have “dipped into” the table. When the animation is done you forget about all the little troubles you had with the character. Which is by the way… a good thing…




YouAnimator: Készült egy progression reel is és képes összefoglaló az animációról, ami fantasztikus háttér infókal szolgál az érdeklődöknek. Hogy bírsz ennyi energiát fektetni egy munkába?
You also created a production progression reel and picture “journal” of your work. This is really good background info for aspiring animators. How much time do you have?

MeAnimator: Imádok zenére vágni, a hang-keveréssel kísérletezni és általánosságban rövid videókat szerkeszteni. Mentegetős típus vagyok, így egy-egy verseny alatt rengeteg anyagot összegyűjtök, amiket vétek lenne veszni hagyni. Nem rejtegetem a módszereimet, ahogy azt sem, hogy a stábtagoktól lesz teljes egy-egy ilyen darab és itt be tudom mutatni az ő munkájukat is. És én sem vagyok tökéletes alkotó, amit meg sem próbálok leplezni, ezért szívesen bemutatom a mozdulatok keresését egészen a kezdetektől. Nekem sem jön össze elsőre az animáció vagy egy referencia felvétel (ezért szoktam a referencia videó összeállításban kevésbé sikerült részeket is berakni). Ha kész a munka még megfeszülök, hogy összerakjam ezeket a werk-eket, mert később már csak a winchesteremen porosodnának és a feledés homályába vesznének. És majd később (évek múltán) nekem is jópofa lesz ezeket újból visszanézni. :)
I love editing to music. I love experimenting with sound mixing or creating little video clips. I also don’t like to throw anything away… call me a packrat! I save everything. I also don’t ever want to hide how I create something, or who else contributed to this work. It’s the team members that make a work complete, and I enjoy showing off their contributions. I am far from perfect – and don’t even want to pretend that I am. I don’t mind showing what I was trying out to find the right movements – and that I may have been way off in my first few tries. (This is why you can see some versions in my reference video that were… let’s just say… not winners…) I need to do these progress reels soon after my animation is completed otherwise this material would slowly die on my hard-drive over the years. Some day in the future, it’ll be fun to watch them again! :)



Nincsenek megjegyzések: