Rólam: . . . CV . . . MUNKÁK . . . WIP . . . INTERJÚK . . . KRITIKUSAIM . . . IMDb . . . VIMEO . . . LIVING LINES LIBRARY . . . Más filmekről és alkotókról . . . Zenebona

2015. március 22., vasárnap

Magyar Animáció 100!

Egy kisebb munkahelyi hajtás után nagyjából utolértük magunkat és egy szakmai elmaradást pótolva végre meglestük Ottóval a Magyar Animáció 100 kiállítását a Pesti Vigadóban.
Korábban nem látott fotók, eredeti bábok, werk anyagok és egy Oscar szobrocska... Csodás mámorban, lebegve úsztam és fotóztam körbe az egészet! Számomra varázslatos, hogy egy ilyen anyag összejöhetett a magyar animáció történetéből! Köszönet érte!
Tehát, mindenkinek csak ajánlani tudom a megtekintését, főleg, hogy már csak egy hétig, azaz március 29-éig látogatható.

Otto Bóna + Peter Nagy + a Vigado Pesti nagy tükre
Forog a zoetrope csodakereke
 
Bevezetés a magyar mozgó mesék világába
 
Macskássy Gyula és Várnai György: Én (vagy Az én kalandjaim) modell-lap egy lezárt kapcsolattal

Macskássy Gyula és Várnai György a Tíz deka halhatatlanság című film celljeivel, 1967
Részlet az Állatfarm képes forgatókönyvéből, 1954. Rendező: John Halas
Imádnivalóan egyszerű Gusztáv figuraterv, 70-es évek
Víz és kihúzás alatt a Vizipók-csodapók, gyermekkorom kedves emléke, 80-as évek
Jankovics Marcell a Sisyphust ihlető János Vitéz készítése közben, 1973
Az ember tragédiája fázisrajzai, 2008.
A Macskafogó stábja egy Ternovszky Bélával, 1986
Foky Ottó: Mirr-Murr, a kandúr családi körben, 1971
Foky Ottó és (bizony, bizony) a Tévé-maci
Frakk, a macskák réme, Sebaj Tóbiás szeletek és mások (70-es, 80-as évek)
Sisyphusi fázisok, 1974
Karnyújtásnyira A légy Oscar-díjától, 1981
Félprofilból karnyújtásnyira
Ilyen közel még sosem voltam az Oscar-díjhoz, örültem is neki, le is fotóztuk hát, 2015
Két közös ismerős: Felül Varga Csaba a Mr. Bean, az animációs sorozat modell-lapjaival, lent Branda László a Macskafogó 2 - A sátán macskája 3D gépkutyája és asztali ventilátora előtt. Laci a Slitscan alatt besegített nekem a két első 11 Second Clubos munkámba. Akkor még nem tudtuk, hogy egyszer ilyen híres lesz.
A rendező, Dargay Attila szignójával: Vuk (az eredeti és az egyetlen)
Köszönet a szervezőknek!

Nincsenek megjegyzések: